MOHELNICE • Důležitá spojka Mohelnice a Hradce Králové, která by odlehčila nejen Šumpersku, ale i celé severní střední Moravě a tím i D1, je stále v nedohlednu. Tato trasa se skládá z deseti úseku, ze kterých je postavený jeden u Hradce Králové a stavba byla zahájena na dalších dvou.
V úseků nejblíže Mohelnici je naplánováno zahájení stavby až na rok 2024 a dokončení na 2027 s tím že není jasné, jestli tento termín je konečný.
„Práci na D35 brzdí podle mého názoru jednoznačně vedení ŘSD, které svým nezájmem a nekompetencí stavbě brání,“ uvádí starosta Mohelnice, Pavel Kuba.
Starosta Kuba zmiňuje také souvislost s další důležitou stavbou na Mohelnicku, obchvatem Libivé, bez nějž touto obcí projedou tisíce aut denně uprostřed zástavby a naprosto paralyzují fungování této obce.
„Máme v okolí Mohelnice dvě stavby, jedna je samotná D35 a druhá stavba je obchvat Libivé. Obchvat Libivé je jednoduchou stavbou, která podle mne může mít sloučené územní a stavební řízení a tím pádem jednu dokumentaci pro vydání stavebního povolení, čemuž brání opět vedení Ředitelství silnic a dálnic, s tím, že způsob řešení stavby D35 zabraňuje rychlejšímu způsobu stavby obchvatu Libivé,“ uvedl mohelnický starosta.
V tuto chvíli tak obě stavby mají termín otevření v roce 2027.
Dálnice D35 představuje v současných plánech české dálniční sítě tzv. severní páteřní trasu spojující Čechy a Moravu. Poprvé se tato komunikace objevila v plánech dálniční sítě již v roce 1963 jako dálnice D35, vedoucí v trase Hradec Králové – Litomyšl – Svitavy– Jevíčko – Konice – Olomouc – Lipník nad Bečvou, kde se měla napojovat na dálnici D47 (dnes D1). (red)
Buďte první kdo přidá komentář