Z nového autobusového nádraží vyjely první autobusy

ŠUMPERK · Od pondělí 18. ledna byl zahájen provoz nového přestupního terminálu, který se nachází na původním místě autobusového nádraží. Úspěšně prošel kolaudací, ve čtvrtek 14. ledna se konalo jeho oficiální otevření. Na tomto terminálu bylo stanoveno nové číslování stanovišť a rozdělení linek na jednotlivá stanoviště. Rok potom, co vzniklo ve Fialově a Jeremenkově ulici provizorní autobusové nádraží se tak cestující přestěhovali zpět na původní autobusové nádraží v Jesenické ulici. V této souvislosti tak došlo k ukončení provozu náhradního autobusového nádraží.

Za nové autobusové nádraží bez výpravní budovy, kde byl investorem ČSAD město zaplatilo přibližně 169 milionů korun, přes padesát milionů pokryla dotace. „Jsem velmi rád, že po 6 letech intenzivní práce můžeme otevřít dne 18. ledna moderní autobusové nádraží, které poskytne servis občanům města i  okolních obcí odpovídající dnešní době. Děkuji cestujícím, že zvládali nepohodlí na Fialově a  Jeremenkově ulici a  také všem řidičům autobusů i  technickým pracovníkům ČSAD, kteří náhradní místo zajišťovali. V neposlední řadě potom chci poděkovat stovkám lidí, kteří se na této rozsahem obrovské akci podíleli, a  to počínaje projektanty a  konče pracovníky sázejícími zeleň. Věřím, že tento terminál bude dobře sloužit a  poskytne občanům podstatně vyšší komfort. Doufám, že bude využita cyklověž, nová plně klimatizovaná výpravní budova poskytne pohodlí i v parných dnech a  příjemné osvěžení může přinést i  vodní mlha obklopující patrona cestujících Merkura. Jako velmi důležité považuji i významné rozšíření parkovacích ploch v okolí tohoto dopravního uzlu. Toto parkování bude bezplatné,“ uvedl starosta Tomáš Spurný. V  rámci celého projektu rozsáhlé rekonstrukce byla postavena nová výpravní budova, jejíž přízemí je určeno pro veřejnost. Cestující zde mohou využívat čekárnu, informační kancelář i  sociální zázemí. Vnitřní prostory jsou klimatizované a pokryté wifi signálem. Ve zbytku budovy je zázemí pro řidiče a  správu nádraží. Výhodou při stavbě bylo použití modulárního systému CUBESPACE. Instalace tohoto systému je možná v  jakémkoli ročním období a  samotná hrubá stavba celé budovy trvala jen pouhé dva dny.

Celý areál je vybaven moderními technologiemi. Najdete v něm 21 kamer, chytré lavičky s  připojením k  internetu, který umožní nabíjet v jednu chvíli až 38 mobilních telefonů. Přístřešky autobusových zastávek mají zelené střechy s extenzivní výsadbou. Porost vysoký přibližně 60 centimetrů je na zastávce městské hromadné dopravy s logem města. Nádraží hlídá socha Merkura, ochránce všech cestujících. Rozsáhlou rekonstrukcí prošel i  prostor u  vlakového nádraží, kde vzniklo nové veřejné parkoviště pro osobní automobily, cyklověž pro 118 kol a odstavná plocha pro autobusy. Za uložení kola v cyklověži na 24 hodin zaplatí zájemci pětikorunu, parkování pro 131 osobních automobilů bude zdarma. Nový povrch získala také Jesenická ulice, která celou revitalizovanou oblast protíná. Investory výstavby přestupního terminálu bylo město Šumperk ve spolupráci se společností ČSAD Ostrava ze skupiny OSTRA. Společnost ČSAD Ostrava financovala novou výpravní budovu. O  výstavbu nádraží se postarala Společnost Terminál Šumperk. (ms)

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*