Školy i přes různé komplikace návrat školáků zvládají

ŠUMPERK • Většina rodičů využila možnosti své děti na konci května opět přihlásit k dočasně dobrovolné školní docházce a zajistit tak dětem osobní setkání s jejich učiteli i spolužáky a sobě návrat do práce. Jak se s nezvyklou situací školy po svém částečném znovuotevření vyrovnaly, jsme se tentokrát ptali ředitele 3. ZŠ v Šumperku, Mgr. Radovana Pavelky.

VV

Ten sdělil, že je přivítání žáků 1. stupně nijak nezaskočilo díky intenzivní a pečlivé více jak týdenní přípravě, a to nejen prostřednictvím videokonferencí a porad s učitelkami 1. stupně, asistentkami pedagogů a vychovatelkami školní družiny a řediteli ostatních základních škol, ale také díky náročnému stěhování lavic a židlí do místností, které vyhovují současným požadavkům na provoz školy a tříd.

„Často jsme byli nuceni stěhovat i celé třídy, z některých jsme museli provizorně vytvořit skladiště nábytku, který nebylo možné uskladnit jinde. Nebylo jednoduché určit, které třídy otevřít, a které ne, objevila se spousta technických a logických návazností, které jsme museli vyřešit,“ vysvětluje Pavelka.

Úplně nová zkušenost

Podobně jako na jiných školách, i zde řešili uzavření školy postupným přechodem na distanční výuku přes internet. „Využili jsme zkušeností s elektronickou žákovskou knížkou, kterou provozujeme již několik let a díky které mohli učitelé posílat dětem domácí úkoly. K tomu jsme navíc organizovali z počátku pro hlavní předměty a později i pro naukové předměty on-line výuku,“ uvádí ředitel a dodává: „Samozřejmě se do této výuky nemohli zapojit všichni, což chápeme, proto jsme se s rodiči těchto žáků snažili domluvit na dalších možnostech výuky – zadávání a kontrole prací dětí a dokonce jsme při vstupu do budovy školy zřídili místo, na kterém si rodiče vyzvedávali zadání prací a po jejich vyhotovení je sem zase odevzdávali. Většina žáků tak kontakt se svými učiteli a výukou neztratila. Tedy kdo chtěl, mohl se zapojit, nikoho jsme však nemohli nutit.“

Ředitel školy hodnotí spolupráci s rodiči a žáky jako velmi dobrou, aktuálně je prý nejtěžší udržet děti ve stejných skupinách od jejich příchodu ke škole až po její opuštění. „Snažíme se postupovat dle doporučení ministerstva i při zajištění stravování dětí – tedy udržovat mezi jednotlivými skupinami nejen prostorové, ale i časové rozestupy,“ vysvětluje Pavelka a říká: „Je to pro nás pro všechny úplně nová zkušenost, která nás i přes všechny těžkosti obohatila.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*