Desátý rok fialového zvonku v Jeseníkách. Začalo to v pátek třináctého

Značka JESENÍKY originální produkt® vstupuje do desáté sezóny. Tu však poznamená, stejně jako všechny oblasti života, koronavirus. Ať už držitelé značky podnikají ve službách, v cestovním ruchu či vyrábí a prodávají přírodní, řemeslné nebo zemědělské produkty, všichni nyní doplácejí na krizovou situaci. Většina však nelení a pustila se do práce. Šijí, nebo přemýšlejí, jak by mohli pomoci.

(bh)

„Máme fofr, chystáme hromady zboží a roušek pro Klokánky a dětská krizová centra v Olomouckém a Moravskoslezském kraji,“ hlásí Zora Hájková, která se běžně věnuje výrobě džemů a sirupů. Napilno mají i v hotelu na náměstí v horské obci Branná. Místo relaxace či prohlídek minipivovaru se zde šije. Dokud bude z čeho. „Od 19. března se naše kolegyně věnují šití textilních roušek. Denně jich tak ušijí sedm desítek. První z nich jsme darovali Nemocnici Šumperk a našim obchodním partnerům,” popisuje František Szabados, ředitel Relax centra Kolštejn.

Řada držitelů značky JESENÍKY originální produkt® se živí právě textilní výrobou. Jejich dílny se nyní také nezastaví. „Začalo to v pátek 13. března, kdy jsem svým dětem dala roušky, když šly roznášet letáky, je to jejich brigáda. Řekla jsem jim, že pokud někdo bude chtít roušku, stačí říct. Spíš sklízeli posměch a otázky… O dva dny později to vše vypuklo,“ vzpomíná Dana Hojgrová. Ta za týden se svou rodinou vyrobila na sedm stovek roušek. Manžel musí žehlit, děti stříhají šňůrky. Kromě sousedů, tak Dana Hojgrová zásobila i nemocnici v Podolí, ale i okolní obecní úřady, aby mělyochranu pro své obyvatele.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*