Česká obchodní inspekce radí lidem, kteří řeší plánovanou dovolenou s cestovkami

ŠUMPERK  Oddělení poradensko informačních služeb České obchodní inspekce (ČOI) a odbor cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj ČR připravily rady pro spotřebitele v oblasti zájezdů a dalších služeb cestovního ruchu v souvislosti s onemocněním COVID-19. Spotřebitelé v materiálu najdou nejen odpovědi na nejčastější dotazy týkající se zájezdů, ale také vzorové formuláře.

„Zájemci se například dozví, za jakých podmínek může cestovní kancelář účtovat zákazníkovi odstupné (storno poplatky), za jakých podmínek odstupné účtovat nelze a jak vysoké odstupné může být. Dále spotřebitelé získají informace o tom, kdy může cestovní kancelář namísto vrácení peněz vydat voucher, jaké podmínky musí voucher splňovat a jak jej lze čerpat,“ říká mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Řada zákazníků se v souvislosti s pandemií onemocnění COVID-19 potýká se sociálními a ekonomickými obtížemi, které jim neumožňují realizovat objednané zájezdy. Mnoho zákazníků se obává vycestovat také ze zdravotních důvodů. V případě, že není dosud jasné, zda bude konkrétní zájezd možné realizovat, jsou nyní zákazníci postaveni před obtížnou volbu, zda zájezd zruší, či nikoli. I na tuto problematiku odpovídá spotřebitelský průvodce, který je zveřejněn na internetové adrese www.coi.cz/pruvodce, případně www.coi.cz/koronavirus. (hap)

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*