Jak reklamovat zájezdy

Pojmu zájezd náš zákon rozumí jako běžnému označení „dovolené“ od cestovky. Co můžeme dělat, když se nám naše dovolená, zajištěná přes cestovní kancelář, nevydařila podle představ? Ubytování bylo horší, jídlo bylo pořád stejné, vzdálenost od moře neodpovídala informaci v katalogu a slibovaný bazén a lehátka úplně chyběla? Platí vše, co je napsáno v písemné smlouvě o zájezdu nebo v potvrzení o zájezdu. Ale také platí vše, co je uvedeno o daném zájezdu v katalogu cestovky nebo na jejích webových stránkách. Tedy třeba to, že moře je pět minut od hotelu a že je čisté nebo že hotel je po rekonstrukci, ne před. Cestovní kancelář jako pořadatel zájezdu odpovídá za to, že zájezd bude v souladu s uzavřenou smlouvou, ať už má služby poskytovat ona sama nebo jiný smluvený poskytovatel. Zájezd reklamujte u cestovky. Mezi cestovní agenturou a cestovní kanceláří je sice rozdíl, v tomhle případě vám to ale může být jedno. Vždycky máte právo chtít nápravu nebo odškodnění od toho, s kým jste uzavřeli smlouvu. Stěžujte si ihned. Tím je myšleno na místě u delegáta cestovky nebo u odpovědného personálu hotelu. I když jste tak neučinili, je nutné si stěžovat u cestovky ihned po návratu, i když se bude stav v místě dovolené hůře prokazovat. Tohle je změna vůči dřívějším informacím v SOS poradně, kdy jsme říkali – shromažďujte důkazy a ozvěte se až doma. Pokud i po stížnosti na místě nebyla vada vůči smlouvě odstraněna, nezbývá než žádat o slevu na zájezdu. Právo na slevu z ceny zájezdu vám vznikne jedině tehdy, pokud jste vadu vytkli bez zbytečného odkladu u kontaktní osoby uvedené v potvrzení o zájezdu či ve smlouvě, tedy typicky u delegáta. Podat písemnou reklamaci s nárokem na slevu ale stačí až po návratu z dovolené. Vaše právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdřív po návratu. Po zamítnutí reklamace zbývá jedině soud. Co si můžete nárokovat kromě slevy? Třeba škodu, která vznikla z důvodů na straně cestovky, nebo že musí kompenzovat újmu za narušení dovolené, která může vzniknout například podstatným zkrácením nebo úplným zmařením zájezdu. Jedná se o takzvanou ztrátu radosti z dovolené. V naší praxi taková kompenzace ještě nebyla uplatněna a není jasné, jak takovou náhradu vyčíslit.

Jiří Makoň • tel.: 732 755 788 • jmakon@seznam.cz

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*