V únoru startuje kampaň Suchej únor

REGION · Již devátý ročník tradiční kampaně Suchej únor startuje v únoru. Tato kampaň pomáhá veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a  změnit tak zaběhlé návyky. Podle průzkumu se loňského ročníku zúčastnilo skoro devět procent dospělé populace.

„Suchej únor se stal kampaní za čistokrevný život, která pro mnoho účastníků neznamená pouze měsíční detox od alkoholu, ale také celkovou očistu spojenou se zdravým životním stylem a chutí udělat pro sebe něco smysluplného a možná i  inspirovat ostatní,“ uvedl jeden z  tvůrců kampaně Petr Šimandl. Podle něj pozitivní kampaň reaguje na skutečný problém. Alkohol, ve kterém se rozpustila nejedna dobrá duše, je každodenním společníkem životů mnoha lidí. A právě díky kampani Suchej únor ve společnosti rezonuje otázka: Proč vlastně pijeme? „Suchej únor nechce prohibici, ani nebojuje proti alkoholu jako takovému. Je to osvětová kampaň za zdravější a  uvědomělejší život, do kterého patří i  zpravidla umírněná konzumace. Je založená na skutečném problému, který v  Česku máme. Tím je vysoká spotřeba alkoholu a s ní spojené negativní důsledky,“ vysvětluje Petr Šimandl. Upozornil také, že podle statistik jde šest procent úmrtnosti v Česku na vrub alkoholu, podle dostupných dat je u nás přes milión lidí za hranou rizikového pití, podle WHO se v  Česku vypije 14,4 litru čistého lihu na osobu za rok – po odečtení spotřeby turistů, 56 miliard korun jsou společenské náklady související s nadměrnou spotřebou alkoholu. Z  kampaně vyplývá, že Suchej únor nemá za cíl udělat z lidí abstinenty. Ale tvůrci kampaně si uvědomují, že je spousta těch, kteří problém s alkoholem reálně mají, a že je dobře tato témata otevírat. „Věříme zkrátka, že se vám měsíční abstinence stane užitečnou životní zkušeností, po které zjistíte, že i  kdybyste strávili příjemný večer s  dvojkou dobrého vína, budete vědět, že byste to zvládli i s bylinkovým čajem,“ dodal Petr Šimandl. (ms)

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*