Reklamace zájezdu – dovolené

Dosud jsme říkali – pokud máte na zájezdu (dovolené) od cestovní kanceláře nějaký problém, vzneste námitku u delegáta cestovky, vždy si pořiďte důkazy a pak do jednoho měsíce můžete u příslušné cestovky zájezd reklamovat, žádat slevu. Tak tohle již v plném rozsahu neplatí. Od července 2018 platí nařízení EU, které více chrání zájmy cestovních kanceláří vůči možným podvodům ze strany zákazníka. Cituji: „Má­ -li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu , má právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a délce trvání vady. Co znamená pojem „bez zbytečného odkladu“? V právnické mluvě je to „vytknout ihned“, pokud jsem mohl a pokud bylo kde a komu. Je tedy nutné při zjištění závady jednat ihned, a to u osoby uvedené ve smlouvě o zájezdu nebo v obchodních podmínkách, které jsou přiloženy ke smlouvě o zájezdu. O vytknutí je nutné požadovat doklad. Pouze tehdy vznikne zákazníkovi nárok na slevu, kterou lze uplatnit u příslušné cestovní kanceláře, nejlépe ihned po návratu. V případě zamítnutí reklamace se pak lze obrátit na příslušný soud. Nárok na slevu se promlčí dva roky od skončení zájezdu. Uvedené platí i při dovolené s vlastní dopravou organizovanou přes cestovku a platí i pro dovolenou v tuzemsku. Co dělat, když není ona možnost „kde a komu“? Bude nutné opět shromažďovat důkazy, fotografie, svědky, nejlépe zaměstnance, provozovatele a ihned po skončení zájezdu zkusit podat reklamaci. Každý má nárok na takové služby, jaké jsou uvedeny nejen ve smlouvě o zájezdu, ale třeba jen v nabídkovém katalogu cestovky nebo na jejích internetových stránkách. Pokud takové služby nejsou poskytnuty, je právo žádat slevu. Sleva se obvykle pohybuje od 5 do 50 % z ceny zájezdu v závislosti na závažnosti a délce trvání nedostatků. Příklady možné vady zájezdu: • jiný než slíbený hotel nebo jiné umístění hotelu, • jiný druh nebo úroveň ubytování, • pokoj bez výhledu na moře, bez klimatizace či balkónu, pokud bylo takové v nabídce přislíbeno, • nefunkční toaleta a další vybavení, • nedostatečný úklid, • plíseň či hmyz na pokoji, • hluk během dne i noci, • zápacjednotvárná, zkažená nebo žádná strava, • špinavá pláž nebo bazén, • chybějící lehátka a slunečníky, pokud byly přislíbeny. Orientační přehled, jak vysokou slevu lze za určité vady žádat, nabízí tzv. Frankfurtská tabulka slev (www. frankfurtskatabulka.cz).

Jiří Makoň tel.: 732 755 788, jmakon@seznam.cz

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*